TERBARU

Tuesday, December 27, 2011

hanna aleeya

hanna aleeya....nama pena gaya nama seorang penulis novel kan :: damya hanna, aisya sofea, anis ayuni ::: aku baru kenal hanna aleeya melalui blogspotnya  http://semuanyapendek.blogspot.com/ . jika damya hanna terkenal dengan novel bicara hatinya yang memang super best... hanna aleeya ni juga ada cerpen-cerpen yang boleh dikategorikan super besh untuk umurnya yang baru 13 tahun...kalau lihat cara penulisannya, kita sendiri terkeliru umur si budak hanna ni berapa sebenarnya tapi seriously, she's 13 k...sebenarnya ada satu comment hanna yang membuatkan aku tertarik untuk menulis entry tentangnya..

aku pernah bertanya menulis..bakat atau kemahiran? menurut hanna  " menulis satu impian.. lahir tulus dari hati... bukan bakat atau kemahiran yang kita cari tapi kesungguhan itu sendiri.. semua orang boleh menulis dengan baik kalau yakin, berusaha dan cekal..... 

aku merasakan kata-kata tersebut memberi seribu satu harapan untuk aku terus menulis walau hanya menulis sebuah blog....menulis itu satu impian....


2 comments:

hanna aleeya said...

sis, aja2 fighting,, :)

Hana said...

hana pernah baca satu buku tentang penulisan. katanya, ada orang dikurniakan 10% bakat & perlu berusaha 90% utk menulis dengan baik.
Dan camtu la sebaliknya.kata-kata adik hanna aleeya tu pun ada benarnya jugak.