TERBARU

Saturday, January 15, 2011

Saya Pelajar IPGKTAA

Assalamualaikum...(jawab taw =) )

Blog Pilihan Malaysia (BPM) ade wat satu segmen untuk budak2 IPG......giler rajin n baik gilerr BPM ni....so, sebagai seorang pelajar IPG saya pun nak join jgk la segmen nie.....hihihi...ehh..ehhh..sebelum tu nak bgtaw IPGKTAA stand for Institut Pendidikan Guru  Kampus Tengku Ampuan Afzan....ngehngeh =)

dari bumi pahang darul makmur, 
kami penuntut berikrar,
mendidik membimbing penuh usaha, 
membina negara jaya

tetap mengamal rukun negara, 
agar hidup kita bahagia, 
bersatu pasti akan berjaya, 
untuk nusa juga bangsa.

dengan semangat waja,
kami terus berjuang, 
rela kami berkorban, 
itu tersumpah tercipta

inilah sebahagian daripada lirik lagu IPGKTAA.......lagu pembakar semangat gitu..hihihi....mesti kowg leh agak dh kan IPG ni ade kat mane....kat Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur...pejam celik, pejam celik...dh hampir 3 tahun setngah saya kat bumi afzan nie....masih ade 2 tahun lagi...korang rasa lame ke sekejap 2 tahun tu????sem ni dh kne praktikum....fuhhhh,,,takut n cuak babe....sem ni praktikum subjek major....subjek major saya Matematik, subjek minor ade dua, Bahasa Inggeris(BI) dengan Pendidikan Jasmani(PJ)...diowg-diowg yang kat bawah ni la yang berjuang bersama saya....saya sayang diowg..sebab ape???sebab diowg beeeeeeeeeeeeeeeesssssttttt =)


nampak tak,,nampak tak..ni sumer muka kanak-kanak..minggu 1st masuk IPGKTAA..kitowg bru kenal la time nie..16 Julai 2007ngehngeh.....



ni muka2 pas setahun kat IPGKTAA...1st anniversary kelas kami....16 Julai 2008


ni muka2 pas 3 tahun....3rd anniversary kelas....16 Julai 2010

sumernya dh alami transformasi......tapi still bersatu teguh, bercerai roboh..ngehngeh =p


ni waktu kat tc..suke gambar ni...so,,tak kira nak letak jgk gambar nie....hihihi

banyak pengalaman manis berbanding pengalaman pahit sepanjang belajar untuk jadi guru nie....dikelilingi kawan-kwan yang mmg happening dan syok habis mmg merupakan pengalaman paling manis sekali....nnti bila sumer dh berpisah, dh di"posting"kan kat tempat-tempat lain...pengalaman-pengalaman ni la yang akan buat rasa rindu pada diowg tu lebih *mood : sedih*....chewwaahhh..tapi seyes babe...mmg pengalaman belajar bersama-sama kawan2 ni la yang besh....bnyak aktiviti yang kitowg lakukan bersama...salah faham tu mmg la kekadang wujud,,sedangkan lidah lagi tergigit...kira bila ade salah faham antara kami tu la merupakan kenangan pahit.....

apakah perubahan yang saya mahu dalam sistem pendidikan negara sekarang ni..fuhhh,,,susah tu...dasar pendidikan dah ditetapkan...saya cuma perlu memikirkan cara yang berkesan dan paling efektif untuk melaksanakan dasar tersebut...cuma saya ingin menukarkan persepsi pelajar tentang "belajar untuk peperiksaan"....ramai pelajar sekarang ni belajar semata-mata untuk peperiksaan..bila tamat peperiksaan maka tamatlah sumer yang diowg belajar..lupa habis...tu la yang berlaku kepada saya jugak..hihihi..smpai sekarang pun cm2....so,, saya memang ingin mengubah persepsi dan pemikiran seperti itu...saya mahu mereka belajar demi masa depan dan aplikasi dalam kehidupan....

terima kasih pada siapa yang membaca entry ini.. =)

3 comments:

Rozuan Ismail said...

salam perkenalan..saya rozuan student UKM..jom singgah blog saya..

zubir othman said...

salam...story yang mnrik diharapkan apa yang nk dilakukan dlm dunia pendidikan tuh dapt dijanan dan direalisasikan...

محمد فردوس سعد said...

salam cikgu..gud luck nnt masa praktikum :)